top of page
Zdjęcie autoraKarolina Orzechowska

Słowa kluczowe na Instagramie

Zaktualizowano: 3 dni temu

Jak sprawić, aby Twoje publikacje docierały do szerokiego grona odbiorców, a przede wszystkim do tych właściwych – takich, którzy mogą stać się Twoimi klientami? Oprócz tworzenia wartościowych treści niezbędne jest zrozumienie, jak skutecznie wykorzystywać słowa kluczowe na Instagramie. Z tego artykułu dowiesz się, czym jest Instagram SEO i jakie strategie możesz zastosować, aby wynieść swój profil na wyższy poziom.


Co to jest Instagram SEO?

Termin ten oznacza optymalizację, czyli dostosowywanie treści i profilu w taki sposób, aby były lepiej widoczne w wynikach wyszukiwania. Użytkownicy mediów społecznościowych traktują te platformy jak wyszukiwarki i wpisują w odpowiednie miejsce konkretne słowa klucze. Już teraz wiesz, że Twoim celem jest dotarcie do odpowiednich odbiorców poprzez słowa kluczowe dotyczące Twojej oferty.


Czym są słowa kluczowe na Instagramie?

Słowami kluczowymi mogą być pojedyncze wyrazy, np. „szkolenie” lub bardziej złożone frazy, np. „szkolenie social media”. Wyniki wyszukiwania są coraz dokładniejsze, więc to jakie frazy kluczowe dobierzesz, naprawdę ma znaczenie. Możesz dzięki temu poprawić swoją pozycję w wyszukiwarce i dotrzeć do nowych odbiorców. Wiemy, że konkurencja na Instagramie nieustannie rośnie, więc odpowiednia optymalizacja może dać Ci przewagę.


Poznaj najlepsze praktyki używania słów kluczowych:

  1. Nazwa – upewnij się, że zawiera ona główne słowa kluczowe związane z Twoją niszą - to bardzo ważne. Masz do dyspozycji 64 znaki, np. Anna Kot | Dietetyk | Nadwaga | Zdrowe posiłki. To w tym miejscu muszą znaleźć się najważniejsze słowa - te, które z najwyższym prawdopodobieństwem inny użytkownik wpisze w wyszukiwarkę.

  2. Biogram – miejsce na rozwinięcie kluczowych fraz i podkreślenie Twojej unikalnej oferty - nie powtarzaj tutaj słów, które są w nazwie. Obowiązuje Cię limit 150 znaków. Wykorzystaj go dobrze!

  3. Hashtagi – pomimo zmniejszenia ich znaczenia, wciąż odgrywają istotną rolę w SEO. Wystarczy w zupełności użycie 3-5 hasztagów, ale tych o dobrej jakości. Nie używaj bardzo mało popularnych oraz tych o milionowym użyciu. W zakładce wyszukiwarki na Instagramie możesz sprawdzić popularność danego hasztagu. Hasztagi umieszczaj wyłącznie w opisie pod publikacją - nie w komentarzu, nie na stories i nie w BIO.

  4. Opisy pod publikacjami – to miejsce do naturalnego wplatania słów kluczowych. O czym jest Twoja publikacja? Czym się zajmujesz? Komu pomagasz? Nie wypisuj słów kluczowych po przecinku. Nie nasycaj nimi sztucznie tekstu - umiar jest skuteczniejszy niż nadmiar. Pamiętaj, jakość, a nie ilość.

  5. Napisy w rolkach - dodaj automatycznie napisy z poziomu Instagrama i gotowe!


Jak znaleźć odpowiednie słowa kluczowe?


Poszukiwanie słów kluczowych to proces, który wymaga od Ciebie zrozumienia niszy i przede wszystkim zachowań, potrzeb Twoich odbiorców. 


  1. Najprostszą metodą jest skorzystanie w opcji wyszukiwania na Instagramie, aby zobaczyć, jakie frazy pojawiają się w podpowiedziach jako pierwsze. Wpisz interesujące Cię słowa i sprawdź, jakie wyniki poda Instagram.

  2. Drugim krokiem jest sprawdzenie, jakie słowa kluczowe umieszcza w treściach Twoja konkurencja. 

  3. Możesz skorzystać również z płatnych narzędzi do SEO np. Semrush.

  4. Sprawdź, czego szukają Twoi odbiorcy w sieci. Możesz do tego wykorzystać stronę https://alsoasked.com/

  5. Odpowiedz sobie na pytania:

    • Jakie problemy lub pytania mogą mieć odbiorcy w Twojej niszy?

    • Jakie słowa kluczowe są związane z rozwiązaniem tych problemów?

  6. Instagram to miejsce, gdzie spotykają się różni odbiorcy – specjaliści, ale też laicy, fani danej branży. Dlatego warto zadbać o język, który będzie jednocześnie zrozumiały dla wszystkich, uproszczony. Wykorzystaj tu dualizm językowy np. social media = media społecznościowe; personal branding = marka osobista.


Główne słowa kluczowe powinny pojawiać się we wszystkich miejscach, w których użytkownik styka się z Twoim profilem – od nazwy konta, przez biogram, aż po podpisy pod postami. Regularne tworzenie wysokiej jakości treści skupionych wokół głównego tematu pomaga budować Twój spójny wizerunek, za co z dużym prawdopodobieństwem nagrodzi Cię algorytm Instagrama.



słowa kluczowe na instagramie instagram seo orzechowska


842 wyświetlenia

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie
bottom of page